V Call of Duty 2 leze využít mnoha příkazů sctiptů a podobných nastavení z configu, ale také přímo ze hry. Tyto příkazy vám mohou zvelebit váš nick name barvami, spustit nahrávání záznamu ze zápasu, nastavení předkonfigurovaného bindu a mnoho dalšího. Právě na tyto příkazy a další drobné nastavení se podíváme v tomto článku.
Konzole
Konzole se zapíná pomocí klávesy ~
která se nachází pod klávesou Escape. Do této konzole se vypisuje veškeré dění ve hře a také se do ní vkládají příkazy. Pro úplný výpis konzole slouží zkratka shift + ~
.
Bindy
Bind je způsob mapování libovolného příkazu k libovolné klávese. Tedy například:
1
|
/bind p name say Hello world!
|
Vypíše vždy po stisknutí klávesy p
do chatu: Hallo world!
Takto se dá mapovat jakýkoliv příkaz, na jakoukoliv klávesu. Syntaxe je vždy /bind "klávesa" "příkaz" "parametr"
Barevný nickname
Hra disponuje možností obarvit si jméno (nickname), které bude mít barvy jaké deklarujeme v tabulce výpisu score (scoreboard) či v chatu. Barvy mají v nicku určitou syntaxi a tou je, že před číslo, které určuje barvu vložíte znak ^
stříšky - jednoduše např. pomocí klávesové zkratky alt + 94
v případě, že máte klávesnici přepnutou na českou znakovou sadu. Příklad:
1
|
f^1$^7.max^9X^7x ^9RattenZone
|
Takže pokud si potřebujete tento postup zrychleně vyzkoušet přímo ze hry zapněte konzoli a napište příkaz:
Ve scoreboardu by se měl objevit nápis “Jméno” a být celý červeně.
Seznam barev:
kód |
barva |
poznámka |
^^0 |
černá |
u černé barvy musíte použít 2x stříšku ^ |
^1 |
červená |
|
^2 |
zelená |
|
^3 |
žlutá |
|
^4 |
modrá |
|
^5 |
světle modrá |
|
^6 |
fialová |
|
^7 |
bílá |
|
^8 |
matně zelená |
když hrajete za Američany (i Němce) |
|
růžová |
když hrajete za Rusy (i Němce) |
|
modrofialová |
když hrajete za Brity (i Němce) |
^9 |
šedá |
|
Dvojité použití
Duplicitním použitím docílíte toho, že váš nick bude barevný i ve výpisu chatu a tabulce kde se zobrazuje kdo koho zabil. Problémem je, že v některých částech hry bude syntaxe celého příkazu viditelná, tedy bude vidět i stříška s jedničkou.
Voice messages
Dalšími bezesporu rychlými příkazy, kterými lze vyjádřit velmi rychle a efektivně většinu příkazů vašim spoluhráčům jsou hlasové příkazy. Řadí se do několika kategorií a lze ve vyvolat defaultně klávesou v
a vybírat čísly. nebudete se tedy muset zdržovat zdlouhavým vypisováním do chatu. Po zadání příkazu se ozve ve hře to co jste chtěli říci, souběžně se to vypíše do chatu a vaše ikona začne blikat na minimapě. Příkladem může být voice “Enemy spotted!, kdy spoluhráč nejenom ví, že jste zahlédl nepřítele, ale ví i přibližně kde.
Význam jednotlivých klávesových kombinací:
Pohyb (Move)
Klávesy |
Hláška |
Význam |
v+1+1 |
Follow me! |
Za mnou! |
v+1+2 |
Move in! |
Pohyb! |
v+1+3 |
Fall back! |
Zpátky! |
v+1+4 |
Suppressing fire! |
Krycí palba! |
v+1+5 |
Squad, attack left flank! |
Útok na levé křídlo! |
v+1+6 |
Squad, attack right flank! |
Útok na pravé křídlo! |
v+1+7 |
Squad, hold this position! |
Držte pozice! |
v+1+8 |
Squad, regroup! |
Přeskupit se! |
Hlášky (Statements)
Klávesy |
Hláška |
Význam |
v+2+1 |
Enemy spotted! |
Vidím nepřítele! |
v+2+2 |
Enemy down! |
Nepřítel mrtev! |
v+2+3 |
I’m in position. |
Jsem na místě! |
v+2+4 |
Area secure! |
Prostor zabezpečen! |
v+2+5 |
Grenade! |
Granát! |
v+2+6 |
Sniper! |
Sniper! |
v+2+7 |
Need reinforcements! |
Potřebuji posily! |
v+2+8 |
Hold your fire! |
Nestřílet! |
Odpovědi (Responses)
Klávesy |
Hláška |
Význam |
v+3+1 |
Yes sir! |
Ano! |
v+3+2 |
No sir! |
Ne! |
v+3+3 |
On my way. |
Za mnou. |
v+3+4 |
Sorry! |
Promiň! |
v+3+5 |
Great shot! |
Skvělý zásah! |
v+3+6 |
Took long enough! |
Trvá vám to moc dlouho! |
v+3+7 |
Are you crazy? |
Jsi normální? |
Příkazy
Když spustíte konzoli musíte vymazat znak středníku a vždy vložit lomítko před zadávaný příkaz, pak můžete vkládat mnoho příkazů neboli cvars
. U příkazu se vždy zobrazí nápověda pro jeho případné parametry.
Nejpoužívanější příkazy
cvar |
funkce |
poznámka |
/kill |
Zabít se |
|
/screenshotJPEG |
Vyfotí konzoli a obrázek uloží do složky s hrou |
v případě použití bindu vyfotí danou scénu |
/connect 192.168.0.1 |
připojení k dané IP drese |
serveru |
/reconnect |
znovupřipojení |
na poslední připojený server |
/disconnect |
odpojí se ze serveru |
do menu hry |
/bind |
mapování příkazu na klávesu |
přímo z konzole |
/name jmeno |
změni nickname |
|
/record nazev |
začne nahrávat demo ze zápasu |
uloží jej do složky s hrou |
/stoprecord |
zastaví nahrávání |
|
/demo název |
přehraje záznam |
musí být ve složce “demos” |
/pb_plist |
seznam hráčů podle PunkBusteru |
|
/pb_kick 1 |
vyhození hráče č. 1 dle seznamu “plist” |
je nutné mít oprávnění |
Nastavení rozhraní
cvar |
funkce |
parametr |
cg_blood |
zapnutí/vypnutí krve |
|
cg_brass |
zapnutí/vypnutí munice |
|
cg_centerPrintY |
umístění zpráv v prostřed obazovky |
osa Y |
cg_chatHeight |
zobrazovaný počet řádků chatu |
0 = vypnuto |
cg_chatTime |
doba zobrazení zpráv chatu |
|
cg_connectionIconSize |
velikost ikony připojení |
|
cg_crosshairAlpha |
průhlednost zaměřovače |
0,5 = 50% |
cg_crosshairAlphaMin |
minimální průhlednost zaměřovače |
|
cg_crosshairDynamic |
nastavení pohyblivého zaměřovače |
#zakázáno |
cg_crosshairEnemyColor |
zčervenání zaměřovače na nepříteli |
|
cg_cursorHints |
zobrazení/skrytí ikony u interaktivních předmětů |
|
cg_descriptiveText |
zobrazení/skrytí počtu zabitých nepřátel |
|
cg_drawBreathHint |
zobrazení/skrytí nápovědy „Press shift to steady“
|
|
cg_drawCrosshair |
zobrazení/skrytí zaměřovače |
|
cg_drawCrosshairNames |
zobrazení/skrytí jména spoluhráče nad zaměřovačem |
|
cg_drawFPS |
zobrazení/skrytí počítadla FPS |
|
cg_drawLagometer |
zobrazení/skrytí diagnostiky sítě |
|
cg_drawMantleHint |
zobrazení/skrytí ikony „Press space to jump“
|
|
cg_drawSnapshot |
zobrazení/skrytí počítadla snapshotů |
|
cg_drawTurretCrosshair |
|
? |
cg_gameBoldMessageWidth |
velikost zvýrazněného textu |
|
cg_gameMessageWidth |
|
? |
cg_headIconMinScreenRadius |
velikost týmové ikony |
0 = vypnuto |
cg_hintFadeTime |
|
? |
cg_hudChatPosition |
umístění chatu na obrazovce |
osa XY |
cg_hudCompassMaxRange |
|
? |
cg_hudCompassMinRadius |
|
? |
cg_hudCompassMinRange |
|
? |
cg_hudCompassSize |
|
? |
cg_hudCompassSoundPingFadeTime |
|
? |
cg_hudCompassSpringyPointers |
|
? |
cg_hudDamageIconHeight |
|
? |
cg_hudDamageIconOffset |
|
? |
cg_hudDamageIconTime |
|
? |
cg_hudDamageIconWidth |
|
? |
cg_hudGrenadeIconHeight |
|
? |
cg_hudGrenadeIconOffset |
|
? |
cg_hudGrenadeIconWidth |
|
? |
cg_hudGrenadePointerHeight |
|
? |
cg_hudGrenadePointerPivot |
|
? |
cg_hudGrenadePointerWidth |
|
? |
cg_hudObjectiveMaxRange |
|
? |
cg_hudObjectiveMinAlpha |
|
? |
cg_hudObjectiveMinHeight |
|
? |
cg_hudProneY |
|
? |
cg_hudSayPosition |
|
? |
cg_hudStanceHintPrints |
zobrazení/skrytí nápovědy pro skrčení a lehnutí |
|
cg_marks |
zapne/vypne některé detaily(poškození zdi, po výbuchu atd.) |
|
cg_marksLimit |
maximum zobrazených marks pokud cg_marks = 1
|
|
cg_noTaunt |
eliminace odezvy reproduktorů |
asi |
cg_predictItems |
určuje, zda hra považuje předmět za sebraný v daném čase |
1 klient, 0 server |
cg_scoreboardBannerHeight |
|
? |
cg_scoreboardItemHeight |
|
? |
cg_scoreboardScrollStep |
|
? |
cg_scriptIconSize |
velikost teamové ikony |
|
cg_subtitleCharHeight |
|
? |
cg_subtitleMinTime |
|
? |
cg_subtitlePosX |
pozice titulků |
osa x |
cg_subtitlePosY |
pozice titulků |
osa y |
cg_subtitles |
vypne/zapne titulky |
|
cg_subtitleWidthStandard |
|
? |
cg_subtitleWidthWidescreen |
|
? |
cg_teamChatsOnly |
vypnutí globálního chatu, pouze teamový |
|
cg_viewsize |
nastavení zobrazení / obrazu v % |
>100 = blackbars |
cg_voiceIconSize |
velikost voice ikony |
|
cg_voiceSpriteTime |
doba zobrazení ikonky voice chatu |
|
cg_weaponCycleDelay |
zpoždění ke kolečku myši |
udává počet řádků |
cg_youInKillCamSize |
|
? |
Grafické nastavení
cvar |
funkce |
parametr |
r_aaAlpha |
druh anti-aliasingu |
|
r_aaSamples |
úroveň anti-aliasingu |
|
r_anisotropy |
úroveň anizotropního filtrování |
|
r_aspectRatio |
poměr stran obrazu |
|
r_autopriority |
nízká priorita procesu na pozadí |
|
r_depthPrepassModels |
|
? |
r_displayRefresh |
obnovovací frekvence monitoru |
|
r_distortion |
zpětná vazba po výbuchu |
? |
r_dlightLimit |
maximální počet dynamických světel |
|
r_drawSun |
zobrazení slunce |
|
r_fullscreen |
režim celé obrazovky |
|
r_gamma |
nastavení jasu |
|
r_glow |
nastavení odlesků |
jen Dx9 |
r_ignorehwgamma |
ignorovat hardwarové nastavení gammy |
|
r_inGameVideo |
zobrazovat videa ve hře |
|
r_lodScale |
rychlost obnovování efektů |
|
r_mode |
rozlišení monitoru |
|
r_monitor |
identifikace monitoru v případě |
více než 1 |
r_overbrightBits |
světlost mapy |
|
r_picmip |
kvalita textur |
hodnota > kvalita |
r_picmip_bump |
kvalita bump textur |
hodnota > kvalita! |
r_picmip_manual |
manuální nastavení kvality textur |
0 = picmip se neprojeví |
r_picmip_spec |
kvalita minimap textur |
hodnota > kvalita |
r_polygonOffsetBias |
množství textur |
16 = žádné |
r_polygonOffsetScale |
množství textur |
4 = žádné |
r_portalBevels |
helps cull geometry by portals that are acute when projected onto screen |
? |
r_railCoreWidth |
|
? |
r_rendererPreference |
verze DirectX |
7 / 9
|
r_swapInterval |
synchronizace FSB s frekvencí monitoru |
|
r_textureMode |
druh filtru textur |
|
r_zFeather |
metoda generování realistického kouře a efektů počasí |
|
sc_enable |
dynamické stíny |
jen Dx 9 |
Nastavení HUD
cvar |
funkce |
parametr |
hud_deathQuoteFadeTime |
čas {vlevo dole} |
obdoba con_minicontime
|
hud_enable |
zobrazení HUD (dolní část) |
|
hud_fade_ammodisplay |
zobrazení nábojů |
|
hud_fade_compass |
zobrazení kompasu |
|
hud_fade_healthbar |
health bar |
server-side |
hud_fade_offhand |
počet granátů |
|
hud_fade_stance |
čas zobrazení postoje |
|
hud_fadeout_speed |
sprint bar |
server-side |
hud_flash_period_offhand |
|
? |
hud_flash_time_offhand |
|
? |
hud_health_pulserate_critical |
|
? |
hud_health_pulserate_injured |
|
? |
hud_health_startpulse_critical |
|
? |
hud_health_startpulse_injured |
|
? |
Nastavení myši
cvar |
funkce |
parametr |
input_viewSensitivity |
|
? |
cl_mouseAccel |
akcelerace |
|
in_mouse |
input mouse |
|
m_filter |
zvýšení přesnosti ukazatele |
|
m_forward |
ryhlost nahoru/dolu při invertovaném pohybu |
|
m_pitch |
rychlost nahoru/dolu při normalnim pohybu |
|
m_side |
rychlost do stran při invertovaném pohybu |
|
m_yaw |
rychlost do stran při normalním pohybu |
|
sensitivity |
citlivost |
{hodnota} |
Nastavení zvuku
cvar |
funkce |
parametr |
mss_3d_provider |
codec 3D zvuku |
např. EAX |
mss_khz |
nastavení frekvence |
|
snd_bits |
datový tok |
? |
snd_errorOnMissing |
|
? |
snd_khz |
|
? |
snd_slaveFadeTime |
|
? |
snd_stereo |
|
? |
snd_touchStreamFilesOnLoad |
|
? |
snd_volume |
hlasitost |
? |
Síťové nastavení
cvar |
funkce |
parametr |
cl_allowDownload |
automatické stahování map |
|
cl_anonymous |
|
? |
cl_freelook |
zapne freelook |
|
cl_maxpackets |
maximální počet packetů client / server |
|
cl_maxPing |
maximální akceptovatelný ping |
? |
cl_packetdup |
duplikování packetů |
|
cl_punkbuster |
povolení/zakázání anti-cheatu |
PunkBuster |
cl_voice |
povolení/zakázání voice chatu |
|
cl_wwwDownload |
povoleni stahování z FTP |
|
snaps |
frekvence „gameworld updates“ od serveru |
hodnota sv_fps (server) |
rate |
frekvence přenesených dat client / server |
|
Pokročilé síťové nastavení
cvar |
funkce |
parametr |
net_noipx |
zapnuti/vypnuti protokolu IPX |
|
net_noudp |
zapnuti/vypnuti protokolu UDP |
|
net_socksEnabled |
zapnutí/vypnutí požití socks |
|
net_socksPassword |
nastavení hesla pro socks |
|
net_socksPort |
port pro socks |
|
net_socksServer |
socks server |
|
net_socksUsername |
přihlašovací jméno pro socks |
|
Nastavení lokalizace
cvar |
funkce |
parametr |
loc_forceEnglish |
vynucení ENG (pokud je nativní verze jiná) |
|
loc_language |
výběr jazyka |
0 ENG/nativní 1 FR 2 DE 3 IT 4 SP |
Pro Steam verzi je nadřazené nastavení lokalizace ve Steam klientu!
Nastavení konzole
cvar |
funkce |
parametr |
con_inputBoxColor |
barva konzole |
|
con_inputHintBoxColor |
barva nápovědy |
|
con_minicon |
zobrazení informací {vlevo dole} |
|
con_miniconlines |
počet řádků infa {vlevo dole} |
|
con_minicontime |
čas zobrazení infa {vlevo dole} |
|
con_outputBarColor |
barva posuvníku v rozšířeném zobrazení |
|
con_outputSliderColor |
barva písma v rozšířeném zobrazení |
|
con_outputWindowColor |
barva pozadí rozšířeného zobrazení |
|
con_restricted |
aktivace všech příkazů |
0 |
Ostatní nastavení
cvar |
funkce |
parametr |
name |
jméno hráče (nick) |
|
cl_yawspeed |
rychlost pohybu při zaměřování na klávesnici |
horizontálně |
cl_pitchspeed |
rychlost pohybu při zaměřování na klávesnici |
vertikálně |
g_allowvote |
povolení hlasování |
|
g_useGear |
|
? |
com_hunkMegs |
rezervace paměti RAM |
v MB |
com_introPlayed |
povoleni přehrávaní intra |
|
com_maxfps |
uzamkne počet snímků za sekundu (FPS) |
|
com_recommendedSet |
doporučené nastavení |
|
Rezervovatelná paměť pro ukládání informací, udávaná v MB pomocí příkazu com_hunkMegs
se doporučuje nastavit na 1/3 až 1/2 celkové paměti RAM, což by mělo výrazně zvýšit rychlost načítání map.
Singleplayer
cvar |
funkce |
parametr |
ai_corpseCount |
počet mrtvol (počítačem řízených nepřátel) |
|
fx_sort |
vypnutí určitých efektů hry |
1 |
V multiplayeru musí být fx_sort
nastaveno na hodnotu 1
, jinak je to bráno jako cheat.
Nastavení na straně serveru
cvar |
funkce |
parametr |
sv_framerate_smoothing |
vynucení plynulého framerate |
1 |
sv_allowDownload |
povolit stahování |
|
sv_floodProtect |
|
? |
sv_hostname |
nastavení jména serveru |
|
sv_maxclients |
maximální počet klientů |
|
sv_maxPing |
maximální akceptovatelná odezva |
|
sv_maxRate |
maximální přenosová rychlost |
|
sv_minPing |
minimální akceptovatelná odezva |
|
sv_punkbuster |
zapnutí/vypnutí anti-cheat ochrany |
|
sv_reconnectlimit |
|
? |
sv_voice |
povolení voice chatu |
|
sv_wwwBaseURL |
URL adresa serveru |
|
sv_wwwDlDisconnected |
|
? |
sv_wwwDownload |
adresa FTP serveru |
|
cvar |
funkce |
parametr |
sys_configSum |
|
? |
sys_cpuGHz |
frekvence procesoru |
v GHz |
sys_gpu |
typ grafické karty |
“název” |
sys_sysMB |
množství operační paměti |
v MB |
Nastavení UI
cvar |
funkce |
parametr |
ui_bigFont |
|
|
ui_browserFriendlyfire |
|
|
ui_browserKillcam |
|
|
ui_browserMod |
|
|
ui_browserShowDedicated |
|
|
ui_browserShowEmpty |
|
|
ui_browserShowFull |
|
|
ui_browserShowNoPassword |
|
|
ui_browserShowPassword |
|
|
ui_browserShowPunkBuster |
|
|
ui_browserShowPure |
|
|
ui_currentMap |
|
|
ui_currentNetMap |
|
|
ui_dedicated |
|
|
ui_extraBigFont |
|
|
ui_gametype |
|
|
ui_joinGametype |
|
|
ui_netGametype |
|
|
ui_netGametypeName |
|
|
ui_netSource |
|
|
ui_serverStatusTimeOut |
|
|
ui_smallFont |
|
|
Nastavení videa
cvar |
funkce |
parametr |
vid_xpos |
|
|
vid_ypos |
|
|
Nastavení mikrofonu
cvar |
funkce |
parametr |
winvoice_mic_mute |
|
|
winvoice_mic_reclevel |
|
|
winvoice_mic_scaler |
|
|
winvoice_save_voice |
|
|
Scripty
Scriptování je zjednodušeně spouštění různých sekvencí příkazů pomocí buďto klávesou (bindem) nebo načtením konfiguračního souboru.