Příspěvek

COD2 - Bindy, scripty, příkazy

V Call of Duty 2 leze využít mnoha příkazů sctiptů a podobných nastavení z configu, ale také přímo ze hry. Tyto příkazy vám mohou zvelebit váš nick name barvami, spustit nahrávání záznamu ze zápasu, nastavení předkonfigurovaného bindu a mnoho dalšího. Právě na tyto příkazy a další drobné nastavení se podíváme v tomto článku.

Konzole

Konzole se zapíná pomocí klávesy ~ která se nachází pod klávesou Escape. Do této konzole se vypisuje veškeré dění ve hře a také se do ní vkládají příkazy. Pro úplný výpis konzole slouží zkratka shift + ~.

Bindy

Bind je způsob mapování libovolného příkazu k libovolné klávese. Tedy například:

1
/bind p name say Hello world!

Vypíše vždy po stisknutí klávesy p do chatu: Hallo world!
Takto se dá mapovat jakýkoliv příkaz, na jakoukoliv klávesu. Syntaxe je vždy /bind "klávesa" "příkaz" "parametr"

Barevný nickname

Hra disponuje možností obarvit si jméno (nickname), které bude mít barvy jaké deklarujeme v tabulce výpisu score (scoreboard) či v chatu. Barvy mají v nicku určitou syntaxi a tou je, že před číslo, které určuje barvu vložíte znak ^stříšky - jednoduše např. pomocí klávesové zkratky alt + 94 v případě, že máte klávesnici přepnutou na českou znakovou sadu. Příklad:

1
f^1$^7.max^9X^7x ^9RattenZone

Nick

Takže pokud si potřebujete tento postup zrychleně vyzkoušet přímo ze hry zapněte konzoli a napište příkaz:

1
name ^1Jmeno

Ve scoreboardu by se měl objevit nápis “Jméno” a být celý červeně.

Seznam barev:

kód barva poznámka
^^0 černá u černé barvy musíte použít 2x stříšku ^
^1 červená  
^2 zelená  
^3 žlutá  
^4 modrá  
^5 světle modrá  
^6 fialová  
^7 bílá  
^8 matně zelená když hrajete za Američany (i Němce)
  růžová když hrajete za Rusy (i Němce)
  modrofialová když hrajete za Brity (i Němce)
^9 šedá  

Dvojité použití

Duplicitním použitím docílíte toho, že váš nick bude barevný i ve výpisu chatu a tabulce kde se zobrazuje kdo koho zabil. Problémem je, že v některých částech hry bude syntaxe celého příkazu viditelná, tedy bude vidět i stříška s jedničkou.

1
max^11Xx

Voice messages

Dalšími bezesporu rychlými příkazy, kterými lze vyjádřit velmi rychle a efektivně většinu příkazů vašim spoluhráčům jsou hlasové příkazy. Řadí se do několika kategorií a lze ve vyvolat defaultně klávesou v a vybírat čísly. nebudete se tedy muset zdržovat zdlouhavým vypisováním do chatu. Po zadání příkazu se ozve ve hře to co jste chtěli říci, souběžně se to vypíše do chatu a vaše ikona začne blikat na minimapě. Příkladem může být voice “Enemy spotted!, kdy spoluhráč nejenom ví, že jste zahlédl nepřítele, ale ví i přibližně kde.

Význam jednotlivých klávesových kombinací:

Pohyb (Move)
Klávesy Hláška Význam
v+1+1 Follow me! Za mnou!
v+1+2 Move in! Pohyb!
v+1+3 Fall back! Zpátky!
v+1+4 Suppressing fire! Krycí palba!
v+1+5 Squad, attack left flank! Útok na levé křídlo!
v+1+6 Squad, attack right flank! Útok na pravé křídlo!
v+1+7 Squad, hold this position! Držte pozice!
v+1+8 Squad, regroup! Přeskupit se!
Hlášky (Statements)
Klávesy Hláška Význam
v+2+1 Enemy spotted! Vidím nepřítele!
v+2+2 Enemy down! Nepřítel mrtev!
v+2+3 I’m in position. Jsem na místě!
v+2+4 Area secure! Prostor zabezpečen!
v+2+5 Grenade! Granát!
v+2+6 Sniper! Sniper!
v+2+7 Need reinforcements! Potřebuji posily!
v+2+8 Hold your fire! Nestřílet!
Odpovědi (Responses)
Klávesy Hláška Význam
v+3+1 Yes sir! Ano!
v+3+2 No sir! Ne!
v+3+3 On my way. Za mnou.
v+3+4 Sorry! Promiň!
v+3+5 Great shot! Skvělý zásah!
v+3+6 Took long enough! Trvá vám to moc dlouho!
v+3+7 Are you crazy? Jsi normální?

Příkazy

Když spustíte konzoli musíte vymazat znak středníku a vždy vložit lomítko před zadávaný příkaz, pak můžete vkládat mnoho příkazů neboli cvars. U příkazu se vždy zobrazí nápověda pro jeho případné parametry.

Nejpoužívanější příkazy

cvar funkce poznámka
/kill Zabít se  
/screenshotJPEG Vyfotí konzoli a obrázek uloží do složky s hrou v případě použití bindu vyfotí danou scénu
/connect 192.168.0.1 připojení k dané IP drese serveru
/reconnect znovupřipojení na poslední připojený server
/disconnect odpojí se ze serveru do menu hry
/bind mapování příkazu na klávesu přímo z konzole
/name jmeno změni nickname  
/record nazev začne nahrávat demo ze zápasu uloží jej do složky s hrou
/stoprecord zastaví nahrávání  
/demo název přehraje záznam musí být ve složce “demos”
/pb_plist seznam hráčů podle PunkBusteru  
/pb_kick 1 vyhození hráče č. 1 dle seznamu “plist” je nutné mít oprávnění

Nastavení rozhraní

cvar funkce parametr
cg_blood zapnutí/vypnutí krve  
cg_brass zapnutí/vypnutí munice  
cg_centerPrintY umístění zpráv v prostřed obazovky osa Y
cg_chatHeight zobrazovaný počet řádků chatu 0 = vypnuto
cg_chatTime doba zobrazení zpráv chatu  
cg_connectionIconSize velikost ikony připojení  
cg_crosshairAlpha průhlednost zaměřovače 0,5 = 50%
cg_crosshairAlphaMin minimální průhlednost zaměřovače  
cg_crosshairDynamic nastavení pohyblivého zaměřovače #zakázáno
cg_crosshairEnemyColor zčervenání zaměřovače na nepříteli  
cg_cursorHints zobrazení/skrytí ikony u interaktivních předmětů  
cg_descriptiveText zobrazení/skrytí počtu zabitých nepřátel  
cg_drawBreathHint zobrazení/skrytí nápovědy „Press shift to steady“  
cg_drawCrosshair zobrazení/skrytí zaměřovače  
cg_drawCrosshairNames zobrazení/skrytí jména spoluhráče nad zaměřovačem  
cg_drawFPS zobrazení/skrytí počítadla FPS  
cg_drawLagometer zobrazení/skrytí diagnostiky sítě  
cg_drawMantleHint zobrazení/skrytí ikony „Press space to jump“  
cg_drawSnapshot zobrazení/skrytí počítadla snapshotů  
cg_drawTurretCrosshair   ?
cg_gameBoldMessageWidth velikost zvýrazněného textu  
cg_gameMessageWidth   ?
cg_headIconMinScreenRadius velikost týmové ikony 0 = vypnuto
cg_hintFadeTime   ?
cg_hudChatPosition umístění chatu na obrazovce osa XY
cg_hudCompassMaxRange   ?
cg_hudCompassMinRadius   ?
cg_hudCompassMinRange   ?
cg_hudCompassSize   ?
cg_hudCompassSoundPingFadeTime   ?
cg_hudCompassSpringyPointers   ?
cg_hudDamageIconHeight   ?
cg_hudDamageIconOffset   ?
cg_hudDamageIconTime   ?
cg_hudDamageIconWidth   ?
cg_hudGrenadeIconHeight   ?
cg_hudGrenadeIconOffset   ?
cg_hudGrenadeIconWidth   ?
cg_hudGrenadePointerHeight   ?
cg_hudGrenadePointerPivot   ?
cg_hudGrenadePointerWidth   ?
cg_hudObjectiveMaxRange   ?
cg_hudObjectiveMinAlpha   ?
cg_hudObjectiveMinHeight   ?
cg_hudProneY   ?
cg_hudSayPosition   ?
cg_hudStanceHintPrints zobrazení/skrytí nápovědy pro skrčení a lehnutí  
cg_marks zapne/vypne některé detaily(poškození zdi, po výbuchu atd.)  
cg_marksLimit maximum zobrazených marks pokud cg_marks = 1  
cg_noTaunt eliminace odezvy reproduktorů asi
cg_predictItems určuje, zda hra považuje předmět za sebraný v daném čase 1 klient, 0 server
cg_scoreboardBannerHeight   ?
cg_scoreboardItemHeight   ?
cg_scoreboardScrollStep   ?
cg_scriptIconSize velikost teamové ikony  
cg_subtitleCharHeight   ?
cg_subtitleMinTime   ?
cg_subtitlePosX pozice titulků osa x
cg_subtitlePosY pozice titulků osa y
cg_subtitles vypne/zapne titulky  
cg_subtitleWidthStandard   ?
cg_subtitleWidthWidescreen   ?
cg_teamChatsOnly vypnutí globálního chatu, pouze teamový  
cg_viewsize nastavení zobrazení / obrazu v % >100 = blackbars
cg_voiceIconSize velikost voice ikony  
cg_voiceSpriteTime doba zobrazení ikonky voice chatu  
cg_weaponCycleDelay zpoždění ke kolečku myši udává počet řádků
cg_youInKillCamSize   ?

Grafické nastavení

cvar funkce parametr
r_aaAlpha druh anti-aliasingu  
r_aaSamples úroveň anti-aliasingu  
r_anisotropy úroveň anizotropního filtrování  
r_aspectRatio poměr stran obrazu  
r_autopriority nízká priorita procesu na pozadí  
r_depthPrepassModels   ?
r_displayRefresh obnovovací frekvence monitoru  
r_distortion zpětná vazba po výbuchu ?
r_dlightLimit maximální počet dynamických světel  
r_drawSun zobrazení slunce  
r_fullscreen režim celé obrazovky  
r_gamma nastavení jasu  
r_glow nastavení odlesků jen Dx9
r_ignorehwgamma ignorovat hardwarové nastavení gammy  
r_inGameVideo zobrazovat videa ve hře  
r_lodScale rychlost obnovování efektů  
r_mode rozlišení monitoru  
r_monitor identifikace monitoru v případě více než 1
r_overbrightBits světlost mapy  
r_picmip kvalita textur hodnota > kvalita
r_picmip_bump kvalita bump textur hodnota > kvalita!
r_picmip_manual manuální nastavení kvality textur 0 = picmip se neprojeví
r_picmip_spec kvalita minimap textur hodnota > kvalita
r_polygonOffsetBias množství textur 16 = žádné
r_polygonOffsetScale množství textur 4 = žádné
r_portalBevels helps cull geometry by portals that are acute when projected onto screen ?
r_railCoreWidth   ?
r_rendererPreference verze DirectX 7 / 9
r_swapInterval synchronizace FSB s frekvencí monitoru  
r_textureMode druh filtru textur  
r_zFeather metoda generování realistického kouře a efektů počasí  
sc_enable dynamické stíny jen Dx 9

Nastavení HUD

cvar funkce parametr
hud_deathQuoteFadeTime čas {vlevo dole} obdoba con_minicontime
hud_enable zobrazení HUD (dolní část)  
hud_fade_ammodisplay zobrazení nábojů  
hud_fade_compass zobrazení kompasu  
hud_fade_healthbar health bar server-side
hud_fade_offhand počet granátů  
hud_fade_stance čas zobrazení postoje  
hud_fadeout_speed sprint bar server-side
hud_flash_period_offhand   ?
hud_flash_time_offhand   ?
hud_health_pulserate_critical   ?
hud_health_pulserate_injured   ?
hud_health_startpulse_critical   ?
hud_health_startpulse_injured   ?

Nastavení myši

cvar funkce parametr
input_viewSensitivity   ?
cl_mouseAccel akcelerace  
in_mouse input mouse  
m_filter zvýšení přesnosti ukazatele  
m_forward ryhlost nahoru/dolu při invertovaném pohybu  
m_pitch rychlost nahoru/dolu při normalnim pohybu  
m_side rychlost do stran při invertovaném pohybu  
m_yaw rychlost do stran při normalním pohybu  
sensitivity citlivost {hodnota}

Nastavení zvuku

cvar funkce parametr
mss_3d_provider codec 3D zvuku např. EAX
mss_khz nastavení frekvence  
snd_bits datový tok ?
snd_errorOnMissing   ?
snd_khz   ?
snd_slaveFadeTime   ?
snd_stereo   ?
snd_touchStreamFilesOnLoad   ?
snd_volume hlasitost ?

Síťové nastavení

cvar funkce parametr
cl_allowDownload automatické stahování map  
cl_anonymous   ?
cl_freelook zapne freelook  
cl_maxpackets maximální počet packetů client / server  
cl_maxPing maximální akceptovatelný ping ?
cl_packetdup duplikování packetů  
cl_punkbuster povolení/zakázání anti-cheatu PunkBuster
cl_voice povolení/zakázání voice chatu  
cl_wwwDownload povoleni stahování z FTP  
snaps frekvence „gameworld updates“ od serveru hodnota sv_fps (server)
rate frekvence přenesených dat client / server  

Pokročilé síťové nastavení

cvar funkce parametr
net_noipx zapnuti/vypnuti protokolu IPX  
net_noudp zapnuti/vypnuti protokolu UDP  
net_socksEnabled zapnutí/vypnutí požití socks  
net_socksPassword nastavení hesla pro socks  
net_socksPort port pro socks  
net_socksServer socks server  
net_socksUsername přihlašovací jméno pro socks  

Nastavení lokalizace

cvar funkce parametr
loc_forceEnglish vynucení ENG (pokud je nativní verze jiná)  
loc_language výběr jazyka 0 ENG/nativní 1 FR 2 DE 3 IT 4 SP

Pro Steam verzi je nadřazené nastavení lokalizace ve Steam klientu!

Nastavení konzole

cvar funkce parametr
con_inputBoxColor barva konzole  
con_inputHintBoxColor barva nápovědy  
con_minicon zobrazení informací {vlevo dole}  
con_miniconlines počet řádků infa {vlevo dole}  
con_minicontime čas zobrazení infa {vlevo dole}  
con_outputBarColor barva posuvníku v rozšířeném zobrazení  
con_outputSliderColor barva písma v rozšířeném zobrazení  
con_outputWindowColor barva pozadí rozšířeného zobrazení  
con_restricted aktivace všech příkazů 0

Ostatní nastavení

cvar funkce parametr
name jméno hráče (nick)  
cl_yawspeed rychlost pohybu při zaměřování na klávesnici horizontálně
cl_pitchspeed rychlost pohybu při zaměřování na klávesnici vertikálně
g_allowvote povolení hlasování  
g_useGear   ?
com_hunkMegs rezervace paměti RAM v MB
com_introPlayed povoleni přehrávaní intra  
com_maxfps uzamkne počet snímků za sekundu (FPS)  
com_recommendedSet doporučené nastavení  

Rezervovatelná paměť pro ukládání informací, udávaná v MB pomocí příkazu com_hunkMegs se doporučuje nastavit na 1/3 až 1/2 celkové paměti RAM, což by mělo výrazně zvýšit rychlost načítání map.

Singleplayer

cvar funkce parametr
ai_corpseCount počet mrtvol (počítačem řízených nepřátel)  
fx_sort vypnutí určitých efektů hry 1

V multiplayeru musí být fx_sort nastaveno na hodnotu 1, jinak je to bráno jako cheat.

Nastavení na straně serveru

cvar funkce parametr
sv_framerate_smoothing vynucení plynulého framerate 1
sv_allowDownload povolit stahování  
sv_floodProtect   ?
sv_hostname nastavení jména serveru  
sv_maxclients maximální počet klientů  
sv_maxPing maximální akceptovatelná odezva  
sv_maxRate maximální přenosová rychlost  
sv_minPing minimální akceptovatelná odezva  
sv_punkbuster zapnutí/vypnutí anti-cheat ochrany  
sv_reconnectlimit   ?
sv_voice povolení voice chatu  
sv_wwwBaseURL URL adresa serveru  
sv_wwwDlDisconnected   ?
sv_wwwDownload adresa FTP serveru  

Informace o hardware

cvar funkce parametr
sys_configSum   ?
sys_cpuGHz frekvence procesoru v GHz
sys_gpu typ grafické karty “název”
sys_sysMB množství operační paměti v MB

Nastavení UI

cvar funkce parametr
ui_bigFont    
ui_browserFriendlyfire    
ui_browserKillcam    
ui_browserMod    
ui_browserShowDedicated    
ui_browserShowEmpty    
ui_browserShowFull    
ui_browserShowNoPassword    
ui_browserShowPassword    
ui_browserShowPunkBuster    
ui_browserShowPure    
ui_currentMap    
ui_currentNetMap    
ui_dedicated    
ui_extraBigFont    
ui_gametype    
ui_joinGametype    
ui_netGametype    
ui_netGametypeName    
ui_netSource    
ui_serverStatusTimeOut    
ui_smallFont    

Nastavení videa

cvar funkce parametr
vid_xpos    
vid_ypos    

Nastavení mikrofonu

cvar funkce parametr
winvoice_mic_mute    
winvoice_mic_reclevel    
winvoice_mic_scaler    
winvoice_save_voice    

Scripty

Scriptování je zjednodušeně spouštění různých sekvencí příkazů pomocí buďto klávesou (bindem) nebo načtením konfiguračního souboru.

Tento příspěvek je licencován pod CC BY 4.0 autorem.