
Poslední dobou se čím dál častěji stává, že při přihlášení k počítači se systémem Windows 7 nebo Windows Vista se zobrazí následující chybová zpráva:
Službě Služba Profil uživatele se nepodařilo přihlášení. Nelze načíst profil uživatele.
Tato chyba může být zapříčiněna virem, nekompatibilitou software třetí strany (nejčastěji nevhodným anti-virovým řešením) či vadnými sektory na pevném disku. V ideálním případě není odstranění této chyby nijak složité.
Pokud je na počítači více než jeden účet s oprávněním správce
V tomto případě doporučuji skrze „Start – Ovládací panely – Uživatelské účty“
založit nového uživatele (uživatelský profil) a z
C:\Users\*jméno poškozeného profilu*\ zkopírovat všechna data do nově založeného profilu. Toto by měl zvládnout naprosto každý.
Pokud je na počítači pouze jeden účet s oprávněním správce
[notification type=“alert-warning“ close=“false“ ]Postupujte přesně podle návodu a bez rozmyslu nic jiného nemažte ani neupravujte, protože jakákoliv operace v regtru je definitivní a nevratná![/notification]
- Počítač spustíme v Nouzovém režimu (při startu stlačená klávesa F8)
- Přihlásíme se ke svému účtu správce (v nouzovém režimu by se měl načíst „dočasný profil“)
- Spustíme Editor Registru (CTRL + R – „regedit“)
- Přejdeme do větve registru
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
- Zde uvidíte výpis SID – po kliknutí na dané SID uvidíte v pravé části (v řádku ProfileImagePath) o jaký profil se jedná
- Vaše SID naleznete ve dvou podobách a jedna z nich bude mít příponu .bak. To SID bez přípony přejmenujeme, tak aby mělo příponu .bak2 a u SID s .bak příponou – tuto příponu smažeme.
- Po tomto zákroku se ze zálohovaného SID (.bak) stane SID hlavní (tedy bez backup příznaku)!
- Toto (hlavní) SID otevřeme a překontrolujeme klíče „RefCount“ a „State“.
Oba klíče musí mít hodnotu 0!
To znamená, že pokud mají jinou, tak dvojklikem na daný klíč otevřeme dialogové okno, kde „Údaj hodnoty“ změníme na 0. - Poté restartujeme PC a necháme normálně načíst systém Windows.
Prvotní přihlašovaní k vašemu účtu (po tomto zákroku) může trochu déle trvat, ale další přihlášení by již mělo proběhnout normální rychlostí.
Hledání příčiny problému
Po provedení opravy důrazně doporučuji
- otestovat počítač anti-virovým scanem (např. ESET Online Scanner)
- provést diagnostiku povrchu pevného disku např. pomocí HD Tune
- oprava ingerity systémových souborů
Spustit příkazový řádek jako správce a spustit scan pomocí příkazu sfc /scannow
Profil se nenačte ani v nouzovém režimu
Pokud se v nouzovém režimu nenačte ani „dočasný profil“, tak je nutné nabootovat do tzv. live systému (např. MiniXP skrze HirensBootCD) a provést výše uvedené úpravy skrze nástroj „Registry Editor PE„.